Avsluta - så säger du upp din lott
Behöver du ändra ditt lottantal eller säga upp din prenumeration? Inga problem, vi har gjort det enkelt för dig:
-
Ring till kundservice: För snabb hjälp, ring oss på 0771-22 55 22. Vi finns här för dig på helgfria vardagar mellan 08.00-18.00.
-
Mina sidor: Logga in med BankID och gör dina ändringar direkt. Välj Hantera lotter för att avsluta eller justera antalet på dina aktiva lotter.
Alltid kostnadsfritt
Tänk på att du alltid kan göra ändringar utan extra kostnad; vi har ingen bindningstid eller uppsägningstid. Du kan avsluta en eller flera lotter helt kostnadsfritt, när du önskar. Vi vill göra dig uppmärksam på att det finns företag som tar betalt för att avsluta dina prenumerationer och abonnemang, men det gäller inte hos oss.
Betalar du via autogiro?
Om du betalar via autogiro och vill avsluta, behöver vi din uppsägning senast fem bankdagar före nästa betalning, eftersom banken kan reservera beloppet innan det dras.
Hur långt i förväg behöver jag avsluta lotten?
Uppdaterad 2025-05-08
Hos oss är du inte bunden av någon uppsägningstid eller bindningstid – du är fri att avsluta dina lotter när du önskar.
Kom ihåg att betalningen sker en månad i förskott. Om du vill att juni ska bli den sista månaden av deltagande för lotten - behöver du avsluta i maj, innan kommande betalning i början av juni.
Betalar du via autogiro? Om du använder autogiro för dina betalningar, kom ihåg att meddela oss om ditt avslut senast fem bankdagar före nästa betalning, eftersom banken reserverar beloppet inför debiteringen.
Hur länge deltar lotten efter avslut?
Uppdaterad 2025-05-08
Avslutade lotter deltar alltid betald period ut.
Det innebär att om du gör din sista betalning i maj kommer lotten delta till och med juni spelomgång, eftersom betalningen sker en månad i förskott.
Hur avslutar jag lott åt någon annan?
Uppdaterad 2025-05-08
Att avsluta en lott för någon annan är enkelt och hanteras med samma omsorg som om det vore din egen:
-
E-post: Skicka ett mejl till kundservice@postkodlotteriet.se och meddela lottinnehavarens fullständiga namn och kund- eller personnummer samt detaljer om önskat avslut.
-
Post: Om du eller lottinnehavaren föredrar att använda den gamla goda postvägen, går det bra att skicka ett brev med de ovan nämnda uppgifterna till:
Svenska Postkodlotteriet Box 193 101 23 Stockholm
När vi har behandlat avslutet får både du och lottinnehavaren en bekräftelse. Du får den via mejl och lottinnehavaren får information om sitt avslut via brev.
Hur avslutar jag lott åt en avliden?
Uppdaterad 2025-05-08
För att avsluta en prenumeration för någon som har avlidit, behöver vi namn och personnummer för den avlidne.
Kontakta oss gärna med denna information så hjälper vi dig vidare. Du når oss på följande sätt:
-
Telefon: 0771-22 55 22, tillgängliga helgfria vardagar mellan 08.00 och 18.00.
-
E-post: kundservice@postkodlotteriet.se.
-
Post: Svenska Postkodlotteriet, Box 193, 101 23 Stockholm.
Varför är min lott aktiv efter att jag avslutat autogiro?
Uppdaterad 2024-04-12
När autogirot avslutas ändras lottens betalsätt automatiskt till faktura. Detta gör vi för att säkerställa att du inte missar någon dragning av misstag, till exempel vid ett bankbyte. Vi vill se till att du fortsätter ha chansen att vinna utan avbrott.
Önskar du avsluta prenumerationen helt behöver du kontakta oss.